Program pilotażowych zajęć architektonicznych „Kształtowanie Przestrzeni” w klasie II Gimnazjum Dwujęzycznego w Śremie.
MÓJ DOM
Lekcja I – Rzut poziomy klasy (19 marca)
Osoba prowadząca – architekt
Przebieg zajęć – uczniowie zostają podzieleni na grupy i każdej z grup przydziela się zadanie wymierzenia klasy a następnie przeniesienia pomiarów na papier w skali 1:50. Konieczne jest zaznajomienie uczniów z symbolami architektonicznymi.
Potrzebne materiały: taśmy miernicze, papier w kratkę, ołówek
ZAD.DOM. Uczniowie wykonują rzut poziomy swojego pokoju.
Lekcja II – Rzuty poziome, elewacje, przekroje.(26 marca)
Osoba prowadząca -architekt
Przebieg zajęć : Wykład systematyzujący nowo poznane pojęcia. Po wykładzie dyskusja.
ZAD.DOM. Uczniowie dokonują zmiany projektowej w rozrysowanych przez siebie pokojach.
Lekcja III – Kolorystyka we wnętrzu (9 kwietnia)
Osoba prowadząca : projektant
Przebieg zajęć : Uczniowie w trakcie wykładu zapoznają się z oddziaływaniem kolorów.
Następnie na swoje projekty pokojów nanoszą wybraną kolorystykę.
Nauczyciel zbiera od wszystkich projekty (jest to warunek by czynnie uczestniczyć w kolejnych zajęciach.)
Potrzebne materiały : projekty wykonane w domu, kredki.
Lekcja IV – Konsultacja z architektem (16 kwietnia)
Osoby prowadzące: architekci
Przebieg zajęć : Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każdej grupie zostaje przydzielony architekt, który z uczniami omawia wykonane przez nich projekty.
Lekcja V – Projektowanie w SketchUp (23 kwietnia lub w innym terminie na lekcji infromatyki)
Osoba prowadząca : architekt
Przebieg zajęć: Uczniowie przenoszą swoje projekty w wersje trójwymiarowe za pomocą programu SketchUp.
Potrzebne materiały: sala informatyczna, komputery z dostępem do internetu
Historia (2 godz. lekcyjne) spacer po mieście wybranymi ulicami. Zapamiętywanie budynków, szkicowanie w skali, dobieranie kolorystyki itp.
Matematyka (2 godz. lekcyjne) wyszukiwanie brył geometrycznych w podanych budynkach.