Fundusze Europejskie Fundusze Europejskie Fundusze Europejskie

Upowszechnianie

Wspomnienia uczestników projektu:

Projekt „Nauczanie dwujęzyczne w szkole” był dla mnie najlepszą nagrodą w ciągu długoletniej pracy  w szkole. Perfekcyjnie zorganizowany wyjazd na szkolenie językowe na Maltę oraz samo miejsce przerosły moje oczekiwania. W czasie całego kursu zdecydowanie poprawiłam wszystkie kompetencje językowe, ale również poznałam kulturę, historię oraz współczesny klimat wyspy. Z nadzieją czekam na kolejne tego typu projekty! E. Zdziechowska, mobilność sierpień 2020 r.

Wyjazd na Maltę był dla mnie ogromnym bonusem zwiększającym moją motywację do samokształcenia się i zdecydowanie wyposażył mnie w nowe umiejętności TIK. Jako nowa osoba w zgranym już zespole, pozwolił mi z pewnością na podniesienie moich umiejętności w pracy z nową grupą nauczycieli. Wszystkie te działania wpłynęły na uatrakcyjnienie prowadzonych przeze mnie zajęć i spowodowały chęć sięgania po takie kolejne wyjazdy, szkolenia. I. Wołowiec , mobilność luty 2020 r.

Kurs na Malcie był wzbogacającym doświadczeniem. Szczególnie w dobie pandemii i zdalnego nauczania, przydała mi się umiejętność korzystania z różnorodnych aplikacji, które pozwalają stworzyć ciekawe, interaktywne ćwiczenia dla moich uczniów. Dużym plusem była też możliwość poznania nowego kraju i obcowania z maltańską przyrodą i kulturą. J. Czeterbok, mobilność luty 2020 r.

Odkąd pamiętam zawsze chciałam wyjechać na Maltę na kurs językowy. I to marzenie spełniło się   w czerwcu 2021r. dzięki projektowi „Nauczanie Dwujęzyczne w szkole.” Pobyt w kraju o tak znaczących wpływach trwającej blisko 200 lat dominacji brytyjskiej widocznej w każdym miejscu Malty, sprawił, że nauka języka angielskiego stała się prawdziwą przyjemnością. A do tego wykorzystanie tej znajomości  w licznych wyjazdach m.in. do Valetty, Mdiny czy na wyspę Gozo i nie pomijając codziennych wyjść do restauracji w celu skosztowania lokalnej kuchni. Te wspaniałe przeżycia zainspirowały mnie do dalszej przygody z językiem angielskim. Jestem pewna, że już niedługo wykorzystam swoje doświadczenia na swoich lekcjach przedmiotowych. A. Karczewska, mobilność czerwiec 2021 r.

W czerwcu 2021 roku znalazłem się na Malcie wraz z sześcioma nauczycielami z Liceum Ogólnokształcącego w Śremie. Projekt, który realizowaliśmy, miał poszerzyć nasze kompetencje związane z językiem angielskim. Jednak wszyscy zdobyliśmy bezcenne doświadczenie nie tylko związane z głównym celem projektu. Każdy z nas miał okazję obserwować różnorodne metody pracy prowadzących zajęcia. Wymienialiśmy się doświadczeniami edukacyjnymi i pedagogicznymi z uczestnikami projektów pochodzących z różnych krajów Europy. W naturalny sposób doskonaliliśmy swój język angielski, poznając kulturę Malty, poruszając się po niej, organizując wolny czas. Wróciliśmy do Polski mając pewność, że dwa tygodnie intensywnej pracy przełożą się podniesienie jakości warsztatu zawodowego każdego z nas. T. Fijałkowski, mobilność czerwiec, 2021 r.

Dzięki szkoleniu na Malcie zdobyłam nowe umiejętności z zakresu ICT. Poznałam nowe techniki i aplikacje służące do przygotowania ciekawych lekcji. Wiedza przekazywana była w sposób bardzo przystępny w przyjaznej atmosferze. A. Kubska, mobilność luty 2020 r.

Ubiegłoroczne wakacje były dla mnie niezwykłe, ponieważ uczestniczyłam wówczas w projekcie językowym realizowanym na cudownej wyspie Malta.

Wiele godzin poświęconych na naukę w szkole językowej zaowocowało tym, że pewniej operuję językiem angielskim i przełamałam barierę nieśmiałości wypowiadania się w tym języku.

Innowacyjne metody nauczania, praca zespołowa i ćwiczenia praktyczne tam realizowane z niezwykłą pasją przez maltańskich pedagogów wzbogaciły mój warsztat pracy nauczyciela.

Na zawsze zapamiętam ten czas spędzony z cudownymi ludźmi, z którymi doskonaliłam znajomość języka angielskiego, ale też miałam okazję zwiedzić piękne, klimatyczne zakątki Malty, odpocząć na piaszczystych plażach nad turkusowym morzem, dotrzeć łodzią do oszałamiających grot i zatoczek.

To była Maltańska przygoda życia – praktyczna nauka w pięknych okolicznościach przyrody.

Dzięki udziałowi w tym projekcie udowodniłam sobie i innym, że można uczyć się w każdym wieku, a na dodatek mieć z tego radość i satysfakcję.

Jestem wdzięczna organizatorom  i koordynatorom tego projektu za to, że mogłam doświadczyć dzięki ich pomocy wielu  przeżyć wewnętrznie mnie wzbogacających.  A. Springer, mobilność sierpień 2020 r.

Realizacja i kierowanie projektem „Nauczanie dwujęzyczne w szkole” była dla mnie ogromnym przedsięwzięciem. Celem projektu było m.in. podniesienie jakości oferty edukacyjnej LO w Śremie  i z perspektywy dwóch lat mogę śmiało stwierdzić, że cel został spełniony. Angliści wykorzystali swoją wiedzę i umiejętności cyfrowe podczas nauczania zdalnego i nadal korzystają z tych narzędzi,  a nauczyciele pozostałych przedmiotów wykorzystują swoje kompetencje językowe i doświadczenie  z Malty wplatając nowe elementy do swoich planów lekcji. Jeden z kolegów zorganizował na przykład Klub Książki, w którym pojawi się anglojęzyczna poezja i proza. Uważam, że warto było zdobyć takie doświadczenia. Poszerzyłam swoje kompetencje związane z zarządzaniem projektem, nawiązałam stałą współpracę ze szkołą ETI na Malcie. Kurs, w którym uczestniczyłam w lutym 2020 roku, przerósł moje oczekiwania. Poznałam wiele narzędzi edukacyjnych, które stosuję na swoich lekcjach.

Przyglądając się działaniom i efektom mobilności dwudziestu jeden nauczycieli, którzy uczestniczyli w projekcie, wsłuchując się w ich wspomnienia i otwartość na nowe działania jestem przekonana,  że projekt przyniósł wymierne efekty szkole i jestem zdeterminowana do organizacji kolejnych działań, w tym międzynarodowych, zwiększających kompetencje nauczycieli, a tym samym podnoszących jakość oferty naszego liceum. Mobilność kadry edukacji szkolnej to właściwy kierunek rozwoju edukacji w Polsce. Choć samo szkolenie zagraniczne to nie wszystko. Nauczyciele zapoznali się z licznymi narzędziami pozwalającym na podejmowanie międzynarodowej współpracy z innymi szkołami, nauczycielami, itp. Dzięki temu mogą efektywnie wzmacniać swój warsztat, wykorzystywać nowe metody nauczania, wymieniać się dobrymi praktykami, nawiązywać współpracę.   

Nauczyciel jest tą osobą, która może sprawić, że uczeń będzie najważniejszy. Dlatego tak ważna jest innowacyjność w podejściu do edukacji dorosłych, bo to oni edukują następne pokolenia. A. Dembska, kierownik projektu, mobilność luty 2020

Mój udział w programie edukacyjnym w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej’’ jest największym spełnieniem zawodowym, o jakim można było pomarzyć. Nareszcie ktoś zatroszczył się o to, żeby szkolenia nie były rutynowe i nudne, a naprawdę sprawiały radość i dawały zastrzyk energii do dalszej pracy! Bo oprócz podniesienia kwalifikacji zadbano o atrakcyjną oprawę nauki i dobre samopoczucie uczestników. Możliwość działania w odmiennych warunkach niż zakład pracy (wyjazd na Maltę) sprawiła, że proponowane zadania projektowe stały się ciekawe i angażujące. Z przyjemnością wykorzystam nowe umiejętności do pracy z młodzieżą. A. Zdunek, mobilność czerwiec 2021 r.

Bardzo cieszę się , że brałam udział w projekcie. Obawiałam się, czy poradzę sobie z nauką języka angielskiego, bo miałam sporą przerwę. Dlatego ujęły mnie pierwsze słowa lektorki: „No stress, only relax”. Poczułam się bezpiecznie i dzięki temu brałam aktywny udział w zajęciach. Nadal kontynuuję naukę języka angielskiego na kursie. Chciałabym wymieniać się doświadczeniami pedagogami z różnych stron świata. M. Szczepaniak, mobilność sierpień 2020 r.

Spędziłam na Malcie wspaniałe 2 tygodnie. Nauka angielskiego w szkole językowej była dla mnie relaksem i dobrą zabawą. Nasza prowadząca potrafiła stworzyć atmosferę sprzyjającą komunikacji, nie mieliśmy oporów żeby rozmawiać po angielsku tym bardziej, że w naszej grupie były osoby z Czech i Włoch. Na pewno taki sposób nauki języka obcego pomaga w osiągnięciu sukcesu H. Godlewska, mobilność czerwiec 2021

W lutym 2020 r. wraz z innymi nauczycielami języka angielskiego miałam możliwość uczestniczenia w kursie pt. CLIL – Technology & ICT Tools for teachers working with CLIL na Malcie.Kurs pozwolił mi zaznajomić się z metodyką CLIL, poznałam nowe aplikacje, które mogą ułatwić uczniom przyswajanie wiadomości oraz dowiedziałam się jak przygotować i przeprowadzić gry edukacyjne, które mogą uatrakcyjnić moje zajęcia. Ponadto, miałam możliwość zapoznania się z ciekawą kulturą i zabytkami na Malcie. Myślę, że zdobyta na kursie wiedza i zebrane materiały pozwolą mi efektywnie wprowadzić metodologię CLIL na lekcjach języka angielskiego. K.Wojciechowska, mobilność luty 2020